Monday 16 May 2011

.happyly ever after.

hey its Monday again. Kalau semua orang benci Isnin tapi not for me.. aku suka isnin. Isnin hari permulaan bagi aku untuk hidup active! hari permulaan orang mencari rezeki setelah 2 hari bercuti bagi yang cuti sabtu dan ahad. jadi kenapa harus benci isnin? c'mon guys be activate lah! haha.

Pagi ni aku dapat a very good news.. mana taknya best friend aku selama 24 years nak kawen.. (Weeeeee~ aku lak yang terover happy.) sebagai teman rapat beliau aku di pilih tuk jadi pengapit. ok aku rasa ini kali yang ke 3 atau ke 4 aku jadi pengapit.. hahah. (people do believe, kalau kita jadi pengapit kita tak akan kawen.eirk, betol ke?ermm semuanya ketentuan NYA kan..)

Agak teruja bila tahu kawan atau orang paling rapat dengan kita nak khawin. entah bagi aku benda yang baik harus la dipercepat-cepatkan.. tapi secara peribadi aku sendiri jujur aku masih belum nak khawin mahupun bercita-cita nak khawin. Aku tak terpikir pun nak khawin. ye betol.. betol... orang akan cakap kalau kita tak khawin Nabi S.A.W tak kan mengaku umat. hurmm entah ye, aku tak terpikir lagi dan kalau boleh tak nak pikir pun pasal khawin. Eh c'mon i m still 24 year's old. Masih terlalu awal aku nak pikir benda tu.. lagi pun married is not the end of your life kan? banyak benda lagi yang harus di pikir.

Bersediakah kita nak jadi isteri? bersediakah kita nak jalankan hidup berumahtangga. nak ada anak. nak masak untuk laki. wah macam-macam yang bermain dalam kepala otak kalau nak di pikirkan pasal khawin.
Ok, mungkin aku bab jadi mak aku dah boleh kot. sebab yes i am a motherly person. (gelak! gelak la! tapi ini serious i am good in handling children agak tegas tapi masih mempunyai sifat keibuan.. waahhhh~ gitu)

Back to the story, ye saya memilih untuk tidak mendirikan rumahtangga dalam masa terdekat, ini bukan bererti saya tidak mempunyai teman lelaki mahupun bersifat lesbian tapi tah naluri berkhawin tu tak ada lagi dalam kamus hidup. Mungkin fobia. ahhhaaah! FOBIA that's the word. 

Marriage is not easy as what you think, you should really get prepared in it. It a new world that you have to face it! khawin tu bukan setakat majlis keramaian, cantek-cantek, pasang lagu tema perkhawinan,orang gelak-gelak, hantaran mewah. NOPE! is not just on that day.. it was eternity yang berpanjagan selama kau hidup.

Aku tak nak kawen hanya sebulan dua lepas tak serasi kita bercerai. huh?! itu adat zaman sekarang.. memangla tak ada siapa yang nak macam tu.. tapi biasala... tuptup... akhirnya JODOH pulak yang di persalahkan.. macam-macam hal lah!

Jadinya aku pilih untuk tidak memikirkan perkhawinan dalam hidup aku. sekian terima kasih.

Khidmat pesanan ringkas:  To my dearest friends...... Selamat Berkhawin. semoga kalian berbahagia selamanya dan punya zuriat yang solehah dan soleh.. itu doa aku untuk kalian berdua.   

No comments:

Post a Comment