Tuesday 17 May 2011

semua tentang K.I.T.A

Hey guys today's entry is about saje suka. haha. well, i dont know apa yang patot aku merapu dalam blog aku kali ni. Tak ada idea. Otak semakin tepu akibat terperap kat rumah selama hari without seeing any human being dan berinteraksi. Adakalanya boleh jadi gila bekata-kata dengan television. hahaha.

Hari ni aku maraton balik cerita Radit dan Jani. (ahaks! its been my favorite cerita cinta) Bila aku nonton terasa sampainya.. sakitnya.. ye terasa.. sebab aku penah alami situasi tu. it's killing me a lot. Aku bukannya seorang peminat seni indonesia tapi aku suka dengan kesenian. Tak kisah la dari negara mana pun seni itu datang. Orang Malaysia kita selalu kata "Sokong la Produk Malaysia" ermm bagi aku kalau sesuatu tu tak berkualiti tak kan kita nak hipokrit? betol? bukan bermakna nak memperkecil-kecil kan barang tempatan mahupun produk hasil negara kita sendiri tapi adakalanya dorang ni mencipta main dannnn jela..

Tapi tak semua la barang malaysia tu "layu" ada juga yang bagusnya. contohnya sekarang ni aku suka tengok drama bersiri Juvana every Monday pukul 9malam di TV3. Atleast ada sesuatu yang baru.. tak la asik dok cerita cintan basi je.. cuma nya cerita Juvana tu kurang menyengat mungkin dorang patot "kuat" lagi..maksudnya dari segi gaya cara gaduh tapi mungkin di sebabkan undang-undang Malaysia kot yang banyak sangat PROTOKOLnya.. ini tak boleh itu tak boleh.. oh sebab kita ada adat dan tatasusila yang tersendiri. jadi kena la menghormatinya. yeke?? hurmm mngkin la kotttt~

Ini baru dalam industri perfileman belum masuk lagi muzik tempatan tapi aku cukup bangga la dengan anak-anak tempatan kita yang berevolusi mengubah cara muzik dorang tu, dah boleh di banggakan sebab mereka juga setanding dengan artis luar negara. cuma mungkin negara kita kecil jadi untuk mengembangkan sayap tu agak payah. Aku ingat lagi masa tu aku melancong ke Amerika 14 tahun dulu. Ada one lady ni tanya. Where are you from? Aku cakap MALAYSIA. then dia tanya lagi..
Where is Malaysia? nah aku pun balas It was beside the Singapore and Indonesia.
Jadi nampak tak bahawa Malaysia ni tak la sebesar mana pun, orang tak kenal pun time tu.. tapi dengan tekad dan kemajuan yang telah di bina oleh mantan Dr. Mahathir kita. Sekarang malaysia antara negara yang disegani di Asia! (huh!Bangganya aku)

Jadi bagi aku tak kisahla kalau kita dah minat seni tu.. asal dari mana-mana negara pun ia tetap sama sahaja. tak ada prajudis terhadap seni tempatan mahupun tidak.. aku cuma bertanya habis kalau seni tu di beza-bezakan mengikut negara sampai bila nak maju? betol? jadi ikut suka hati kita k!ikut gerak hati kita untuk mengikut mana yang kita suka. :)


nah aku tinggalkan radit dan jani part akhir yang aku suka. (ye, ini cerita cinta biasa yang ada kait mengait ngan hidup aku!) selamat nonton guys.

No comments:

Post a Comment